وی بی پارس

  • نویسنده : admin
  • بازدید : [] مشاهده
  • دسته بندی : دسته: وی بی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

پرویز درویش در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ گفت: جایزه ملی به عنوان یک اصل پذیرفته شده، کیفیت فراگیر محصول، زمینه ­ساز جلب رضایت مشتریان و عامل پایه در حصول رضایت یک سازمان برای رقابت­ پذیری و دستیابی به موفقیت پایدار درباره مسائل زیربنایی کشور است. 

درویش افزود: مهم­ترین این اصول رعایت کیفیت در تمامی ابعاد آن، اجرا و استقرار ابزارها و سیستم­ های مدیریت کیفیت، الگوبرداری و استفاده از روش ­های سنجش و اندازه‌گیری معیارهای موفقیت است.

او گفت: جایزه ملی ابزاری است برای اندازه‌گیری این معیارها و در کنار آن وسیله­ ای برای ایجاد رقابت سالم و علمی در میان سازمان­های دولتی و خصوصی، تولیدی و خدماتی و نمادی است برای ارج نهادن به زحمات مدیران، کارشناسان و محققان و کارکنان که با خلاقیت و نوآوری در تولید محصول به دنبال تأمین انتظارات مشتریان و کسب رضایت آن­ها هستند.

مدیرکل ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ادامه داد: سازمان ملی استاندارد بر اساس اقدامات ارزنده شایسته تقدیر و به دلیل اهمیت آن، شایسته جایزه است.

 جایزه ملی کیفیت، چالش‌ها و راهکارها

وی افزود: جایزه ملی یک فرایند داوطلبانه است و متقاضیان مکلف می شوند از جنبه های مختلف قیمت تمام شده را با رعایت استاندارد تعیین کنند.

درویش گفت: تصمیمات بر پایه نظر شورای سیاستگذاری، رئیس شورای استاندارد، متخصصان دانشگاهی، سازمان برنامه و بودجه و محیط زیست گرفته می شود.

مدیرکل ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد افزود: بر بخش های مختلف این سازمان نظارت می شود و  این نظارت به صورت کلی است و شورای استاندارد هم وظایفی دارد و جایزه ملی هم دارای چالش ها و راهکارهایی است و شاید این موارد دلیل علاقه مندی شرکتها به این گونه سیستم ها باشد.

درویش در ادامه نقش سازمان ملی استاندارد را ترویج و تعالی کیفیت دانست.

 

مسیح انصاری رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان دیگر میهمان برنامه در ادامه این گفتگو با بیان اینکه اهدا جایزه های مختلف در همه کشورها مرسوم است، تاکید کرد: علاوه بر این کار نظارت بر ارگان های مختلف نیز با همکاری سایر بخشها صورت می گیرد.

 جایزه ملی کیفیت، چالش‌ها و راهکارها

 انصاری گفت: تا زمانی که سازمان ها در تمام سیستم ها فقط نقش ارزیابی کالاها را داشته باشند، محل درآمدی برای تندیس فروشی خواهند بود.

 رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان ادامه داد: علت این کاستی ها، عدم حضور سازمان های مردم نهاد و حامی مردم در سیستم های کشور است.

او افزود: نکته مهم این­که همگن بودن شرکت­ کنندگان در
فرایند های مختلف سبب ایجاد رقابت شده و تأثیرات مثبتی بر ارتقاء
کیفیت بخش های مختلف صنعت خواهند داشت.
 

انصاری تاکید کرد: اگر مصرف کنندگان در این عرصه ها حضور داشته باشند می توانند بر نحوه عملکرد سیستم ها نظر بدهند که این نوعی تبلیغ است و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده باید از هردو طرف حمایت کند.

او ادامه داد: قطعاً جایزه ملی کیفیت به تنهایی نمی­ تواند وظیفه توسعه کیفیت را برعهده گیرد بلکه فقط می ­تواند یکی از ابزارهای آن باشد.